För stor för Super Nintendo World?

899 viewsRestips

För stor för Super Nintendo World?

Hejsan, jag är lite större och vet med mig sedan tidigare att vissa attraktioner är svårare att få plats i när man besöker länder som Japan. Jag har haft lite problem på både Disney Sea och Disneyland i Tokyo sist jag var i Japan och tyvärr har jag bara blivit större.

Jag väger 120 kg och är 185 cm lång. Såg att ni var på Super Nintendo World Osaka – tror ni att jag får plats? Hur upplevde ni det?

Tackar väldigt mycket för svar, vi reser om två veckor och skulle uppskatta om ni kunde återkomma.

// Johan M.

Jonathan - Staff member Answered question juni 5, 2023
0

Hejsan Johan, vad kul att ni planerar in ett besök till Super Nintendo World USJ! Det stämmer att några av oss på Flygi var där i maj, en av oss är i samma storlek och vikt som dig och hade inga som helst problem att åka allt inuti själva Super Nintendo World parken. Du har inget att oroa dig över!

Det finns personal som vinkar dig åt sidan om de tycker att du ser lite stor när du går in och ber dig testsitta i replika av attraktionen du skall åka, för att se så spännen osv fungerar och låser som de skall. Personalen sköter det väldigt snyggt och utan att skämma ut något. De ber er att ”komma in på en slumpmässig säkerhetskontroll” snarare än att säga högt att de vill testa dig storleksmässigt innan kön. Något vi stötte på och uppskattade.

Värt att veta är att japaner är bra mycket mindre än många av oss västerlänningar, vilket gör att många attraktioner är mindre och helt enkelt byggda för mindre människor.

Jonathan - Staff member Answered question juni 5, 2023
0
You are viewing 1 out of 1 answers, click here to view all answers.
Svara...